Spisanie.to

Осиновените на Мелани Лорен: едно деликатно женско общество

Осиновените (Les Adopres), е първият филм на Мелани Лорен като режисьор. В него тя ни представя едно необикновено семейство, съставено само от жени. Те са представители на три поколения: майка, двете и дъщери – Марини (Мари Денарно) и осиновената и сестра Лиса (Мелани Лорен), както и малката дъщеря на Марини. Филма ни представя симбиотичната връзка между двете сестри, тяхната невероятна близост, която е поставена под въпрос, когато Лиса се влюбва в Алекс (Денис Меношет).

Авторката ни представя тема с неоспорим социален потенциал: невъзможността на женското общество, изградено от години и допускало само жени, да приеме в него да влезе мъж. Този страх от противоположния пол ни е поднесен уникално от Мелани Лорен (която запазва за себе си второстепенна роля във филма), не без известна доза чувство за хумор.

Любовната история между Алекс и Лиса е малко наивна и не е основна тема във филма. Мелани Лорен ни я показва чрез класически сцени: вечери, секс, обща баня и моменти на споделяне между влюбените.

Първоначално настроението във филма е много нежно, пълно с обич, което се противопоставя с втората част, където темата за любовта се измества от тази за загубата, смъртта и чувството на обреченост. Филма впечатлява със своята непредвидимост на сюжета, невероятната актьорска игра и необикновения начин, по който Мелани Лорен избира да ни поднесе историята.

Доминиращата естетика във филма е опасен избор: поредица от сцени съдържащи автономни символи, поредици от кадри без диалог или избора на ръчна камера при заснемането на първата част. Лорен не се е придържала към утвърдените подходи, а е предпочела да покаже живота без сладникавост, такъв, какъвто го виждаме всеки ден.

Впечатляващ дебют, като режисьор на Мелани Лорен, който ни носи удоволствието от доброто кино!

Мария Игнатова

добави коментар