Spisanie.to

Marilyn Manson

Надали някой, който не е фен, се е замислял върху посланията на песните на Мерилин Менсън.

Този приятно изродясал господин, с много грим и шокиращо поведение. Оказва се обаче, че има много за откриване.

Когато групата е обвинена, че е провокирала масовото убийство в Колумбайн, Менсън изразява гражданската си позиция с и отвръща с текстовете от албума „Holy Wood (In the Shadow of the Valley of Death)“, издаден през 2000 година. Развива се темата за насилието в обсебената от смърт, оръжие и известност Америка, където консерватизмът в религията и семейството проправя пътя му към масовата култура.

“(Албумът) не е задължително за инцидентът, по-скоро за причините защо е станал. За начина, по който  Америка отглежда своите деца да се чувстват нежелани и ги кара да се чувстват вече мъртви. Те наистина нямат за какво да живеят и също е загрижен за отзвука от този инцидент.”

Разглежда се експлоатирането за комерсиални цели на смъртта на известни личности – превърнати в спектакъл трагедии – прелелите между Христос и Кенеди, убийството на Ленън.

Медиите осигуряват възможност да бъдеш запомнен с нещо, стига то да бъде извършено достатъчно шумно – „ако те убият по телевизията ти си мъченик и агнец божи“.

Адам Кадмън – героят на албума – предприема пътуване от Death Valley към Holy Wood, където да направи революция чрез музиката си. Но това е място, където насилието и сексът са основното забавление и той бива лишен от своите илюзии, когато революцията му е погълната от идеологията „Guns, God and Government“. Адам се оказва въвлечен в култура на слава и смърт, на религия на мъченичеството, почитаща мъртвите известни личности.

Въпросният албум – Holy Wood (In the Shadow of the Valley of Death), заедно с Mechanical Animals и Antichrist Superstar, излезли в обратен ред, са обвързани по думите на групата в обща концепция и биват наречени Триптих.

Mechanical Animals показва мястото, където революцията бива продадена, една празна обвивка на това, което есенцията на групата е. Това е сатира, а много хора го интерпретираха като „Той наистина е такъв“. Аз се присмивах над това, което бях, стреляйки по себе си.

В албума героите са два и се разглеждат две перспективи. Извънземният Омега, попаднал на земята е превърнат в продукт за развлечение от масовата култура. Това го подтиква към дрогата и той се изолира от света. Песните от тази частта са празни химни на рок звезда – сатира за това как светът гледа на групата. Останалите, базирани на възприятията на Менсън, представят тъгата на другия герой – Алфа. Научил се да изпитва емоции той се оказва отчаян от липсата на такива в другите хора, видени като механични животни. Основен образ е Coma White – идеал за перфектност, правещ живота пълен, към което се стреми, но не знае дали е истинско или халюцинация. За Менсън бялото е цвета на сковаността и липсата на емоция, споменат още в първата песен от албума – Great Big White World. Може би единственото спасение от този свят е свързването с комата, също засегната от него.

Antichrist Superstar – вторият албум на Менсън, излязъл първи от трите – превръща групата и вокалиста им в едно от водещите лица на съвременната рок сцена.

Фразата, бележеща началото на албума е „Аз съм толкова изцяло американски, че ще продам твоето самоубийство“. Фонът е зададен в земята на слабите, подтиснати от Красивите хора – развитие на Нацшиеанската теория за господар и слуга. Властта на Красивите хора е представена с религиозни и фалически препратки и бива обоснована от съществуването на слабите. В един от тях – Червеят – се появява желанието да бъде част от елита. За да постигне това той се преобразява в Малкия рог – харизматичен демагог, който да популяризира свободната воля и психологическа зрялост, за да промени досега царуващия идеал. Малкия рог обаче е несигурен заради миналото си.

Хората приветстват неговата революция с преклонение и въпреки че успява в целите си, той намразва своите подмазващи се последователи, когато осъзнава, че те нямат желание да бъдат спасени и искат да останат слаби и потиснати. Тогава той преживява прераждане – като гъсеница, ставаща пеперуда, освобождавайки се изцяло от своето минало на Червей. Единственото, което му остава е горчивина, той изгубва способността за емпатия. Той решава да се превърне в ницшеанския свръх-човек и започва да се нарича Антихрист Суперзвезда.

След като хората всъщност искат това, от което той се е стремял да ги освободи, той решава, че те не заслужават спасение. Той приема като свое мото „Когато страдаш, знай, че те предадох“, отдавайки се на нихилизъм и мизантропия, докато не унищожава всичко. Неговият апокалипсис довежда до унищожението на всеки, включително самия него и неговата революция, осъзнавайки, че „когато всичките ти желания са подсигурени, много от мечтите ти ще умрат“.

Христо Мухтанов

добави коментар

Анкета

Къде морето е идеално за почивка?

Реклама

Следвай ни в :