Spisanie.to

Rammstein – сексът и любовта

Както вече бе загатнато в предходна статия за „Spisanie.to“, членовете на „Rammstein“ са изключително провокативни, а текстовете на песните им са силно свързани с темата за секса. Още от песните в дебютния си албум „Herzeleid“ (1995) шестимата от бившата ГДР разпалиха слушателите си с фрази като „Wollt ihr das Bett in Flammen sehen?” („Искате ли да видите леглото в пламъци?“) и „Sex ist ein Schlacht/ Liebe ist Krieg…“ („Секът е битка (букв. „заколение“)/ Любовта е война“). Следват още по-разкрепостени строфи в следващата им компилация от брутални парчета „Sehensucht” (1997). “Bück dich” („Наведи се“), разказва историята на педофил, а „Küss Mich“ („Целуни ме“)за горчива на вкус жаба, която рядко целуват и при всеки удобен повод тя се впива в мъжа до нея. Тук алегорията с ненаситна грозна жена, засмукваща обекта на желанията си.

В третия студиен албум на групата „Mutter” (2001) се обръща повече внимание на социално значими за немското общество проблеми, а жената отново е в центъра на всичко, даряваща живот чрез утробата си.В “Mein Teil” Flacke прави фелацио на Till, който играе ролята на канибала, изял десетки хора в Германия, набирайки по интернет желаещи да спят с него, а после да бъдат сготвени. Сингълът е от 2004-та и далеч не е толкова скандален, колкото песните от следващите два албума на „Рамщайн“.

В „Mann gegen Mann“ (2005) германците развиват темата за хомосексулната любов между мъже. Шестимата се снимат чисто голи във видеото към песента, а слабините им са прикрити с музикалните им инструменти. В определени отрязъци от клипа, музикантите се бичуват, за да изкупят символично грехът на еднополовата любов, докато Till крещи с пълно гърло „Schwulah”. Това беше „опипване на почвата“ от мениджъра на „Rammstein“, доколко би се приела голотата на изпълнителите и готови ли са феновете за нещо още по-скандално. Воала, дойде ред и на истинско, нецензурирано порно, в което шесторката от бившия Източен Берлин участва. “Pussi” е част от последния студиен албум на бандата “Liebe ist für alle da“. Текстът му описва сексуален акт между клиент и проститутка, удоволствие твърде познато на Till, който от години живее с метреса. Жълтата преса в Германия, заподозря приятелката на вокалиста в намеса при издаването на последното CD, защото текстовете в него изцяло са свързани с темата за платената любов. В клипа към “Pussi” членовете на групата правят секс с порно звезди, облечени в ефектни сценични костюми.

Песента, кръстена на групата е вдъхновена от лентата на Дейвид Линч „Изгубената магистрала“(„Lost Highway”). Сюжетът и повлиява клипа и текста на парчето „Rammstein“. То разказва историята на подпален мъж, който изгаря в пламъците, точно както Тил гори по време на концерти и показва секс сцени от филма. Филмите „Мълхоланд драйв“ („Mulholland Drive“) и „Диво сърце“ („Wild at Heart“), също са източник на нови сюжети за песните на немската индъстриал машина.

Till се самозапалва на сцената, подобно на героите на Линч, които са в по-голямата си част психично болни сексуални маниаци. Flacke е взел образа на мазохиста и търпи унижения на сцената. Коронен номер при концертите на „Rammstein“ е симулирането на сексуален акт между вокалиста и кийбордиста. Кристиан Лоренц бива извеждан от музикантското си място на каишка от своя „господар“ Линдеман, а когато стигне в центъра на сцената покорно, като кученце, се навежда в очакване…

Още по-брутален е номерът с уринирането, който смахнатият Линдеман, син на успяла писателка от ГДР, прави. Определено, той има ексхибиционистични наклонности, които се проявяват след сериозна употреба на алкохол, който се лее зад сцената, преди започване на шоуто. В DVD-то „Anaconda in netz”берлинските градски музиканти са заснети, докато се отрязват в бекстейджа, за да притъпят вълнението и задръжките си.

„Rammstein“ имат и по-лирични парчета от третия и четвъртия си албум. Еротика струи от кадрите към “Keine Lust”, разказващо за липсата на желание в съвременния човек да прави каквото и да било усилия – да дъвче храната си, да наблюдава околните през прозореца си или да онанира. Пародира се американската консуматорска култура, която прави хората безлични, незаинтересовани от света. Видеото показва групарите като лениви дебелаци, не обръщащи внимание на страстни красавици от всички типове. Великолепната шесторка доказва, че съвременният начин на живот убива всичко истинско в нас, дори първичните еротични желания.

„Rosenrot“ е албумът събрал най-много мелодичен рок, с марка „Rammstein“. Заглавната песен в него, разказва за греховната любов между свещеник и монахиня, заклеймена от порядките на тяхното време – Средновековието. Фабулата е нов, скандален прочит на приказката от братя Грим „Белоснежка и Червенорозка“, описваща невъзможната, на пръв поглед, любов между Червенорозка (Rosenrot) и принца. На финала девойката се омъжва за младия благородник, последвана от сестра си Белоснежка. Майката на двете момичета има за спомен от тях два розови храста – бял и червен, посадени от децата и. Разбира се, от „Rammstein“ не са толкова романтични и подлагат своите герои на средновековни мъчения и линч. И все пак, поуката е една – хора от различни светове не могат да бъдат заедно.

Единствените парчета с прочувствени и дълбоки текстове са „Amour, amour“ и „Stirbt nicht vor mir“. Двете са посветени на темата за нещастната любов.

Сексът е едно от табутата, нарушени от германската група. Като че ли, те се опитват да накарат строго организираното немско общество да излезе от механичното си ежедневие, за да потърси начини за справяне с вредните последствия от глобализма. Немската „Кама сутра“ е убийствена и включва всякакви комбинации на тялото и духа.

Тил Линдеман – биография

Рихард Цвен Круспе – биография

Мая Джамбазова

добави коментар

Анкета

Как определяте мерките за справяне с Covid-19?
  • Добави свой отговор