Spisanie.to

Пет модни икони на 60-те

Съвсем в духа на смелите модни революции, 60-те години са десетилетие, което е създало не една ярка знаменитост, която да е муза на дизайнерите по това време и която да допринесе за стила тогава. Във време, което черпи идеи от минимализма, поп-арт, оп-арт, хипи течението и Бийтълс, тези имена на модни икони са олицетворение на новото, различното и женственото.

Комбинирайки нещо от собствения си гардероб, съвсем не осъзнаваме, че някои смели трикове за стил и аксесоари, са въведени в света на модата именно от тези пет прекрасни „музи“:

Одри Хепбърн

Макар и образ на класическата елегантност от 50-те, това, което допринася Хепбърн към света на модата от 60те са:

1) балерински пантофки и три-четвърти панталони – тъй като се смята за висока, тя предпочита обувки с равна подметка, а в комбинация с кариран ¾ панталон визията на небрежна елегантност е напълно готова;

2) малка черна рокля – роклята от „Закуска в Тифани“ (1961 г.) превръща Одри в емблематичен образ на цялото кино от 60-те, а младия тогава дизайнер Живанши – в легенда;

3) металическа рокля от изкуствени материали – във филма „Двама по пътя“ (1967) Одри буквално блести в иновативния и набиращ популярност шедьовър на Пако Рабан.

Грейс Кели

Като икона на неувяхваща женственост и красота, малката бъдеща принцеса вдъхновява модата на 60-те години с елегантност и чар:

1) копринена кърпа – модна къща Гучи през ’66-та създава и й подарява емблематичното ръчно рисувано шалче, моден хит и днес. Грейс завързва кърпите си както на косата, така и около врата;

2) риза и три-четвърти панталони с висока талия – извън бляскавия Холивуд, актрисата предпочита „casual“ визията;

3) перли – задължителен аксесоар за актрисата, който тя носи при всеки удобен случай;

4) женски костюм – съчетание със стилен панталон или пола е истински хит през 60-те. Както Грейс, така и Джаки Кенеди биват считани за олицетворение на тази вид дамска елегантност.

Бриджит Бардо

Ликът на френското кино нямаше да е същото без нейната съблазнителна натура. Ето с кои стилови елементи Бардо вдъхновява дизайнерите и младите момичета на десетилетието:

1) прическа бабетта (висок кок) – кръстена на филма й „Babette Goes to War“ (1959) остава в историята като нейна визитна картичка и обект на непрестанно подражание. Тя често си слага ленти за коса или просто оставя прическата си пусната в приятен хаос;

2) мини – актрисата си пада както по мини-полите, така по мини-роклите, и изобщо по всичко, което подчертава формите й. Подсилва „мини“ облеклото с очила с бяла рамка и винаги балеринки;

3) горнища, комбинирани с колан и прилепнали панталони (или шорти) – актрисата има талия от 48 сантиметра, по тази причина коланът е задължителен аксесоар. Бардо обича откриващи ключицата женствени потници, също така тънки раирани ¾ блузи (част от гардероба на друга икона на френското кино от 60-те – Jean

Seberg) или широки топли блузи.

Анна Карина

Макар и името й да не звучи така гръмко като Бардо, спокойно можем да кажем, че Анна се явява кралицата на филмовото течение „Нова вълна“ (Nouvelle Vague) във Франция и муза на легендарния режисьор Жан-Люк Годар. Откритата й дързост в образа на „фатална жена“ на екран по чаровен начин се съчетава с нейната свенливост и скромност в живота. Тя е истинско вдъхновение за френската мода от 60-те, както и за 21-ви век:

1) бретон и грим – тези два елемента се явяват визитната картичка на Анна, бретонът е леко игрив, а гримът винаги „котешки“ – дълги извивки с очна линия, съчетани със сенки за очи. Във филма „Le mépris“ (1963), Ж. Л. Годар специално кара Бриджит Бардо да се държи и облича в стила на Карина, като й дава перука (къса коса с бретон), която Анна носи в друг негов филм „Vivre Sa Vie“ (1962);

2) каре и райе – това са десени от облеклото на актрисата, които най-добре изкарват на показ нейната женствена и артистична натура. Най-често тя е с поли на карета и райета (предимно в сив или червен цвят), също така и с горни дрехи в тези десени. В колекцията си от 2008 г. Агнес Б. пуска тоалети, съвсем директно вдъхновени от филмите на Анна Карина през 60-те, сред които и карираната червена пола;

3) цветни чоропогащници и ¾ чорапи – още едно доказателство за смелите модни настроения на през десетилетието. Анна ги комбинира с поли, дълги до коляното, или свободно падащи рокли с жилетки.

София Лорен

Годините не оставят отпечатък върху богинята на италианското кино. Самата тя твърди, че за да изглежда във форма, е нужно неспирно поддържане на външния вид, здрав сън и правилен начин на живот.

Ето с какво допринася страстната София за модата от 60-те:

1) дълбоки деколтета – типично по италиански, актрисата обича да подчертава пищните си извивки, затова прибягва към рокли и блузи откриващи деколтето, и поли, които да показват изящните й крака;

2) котешки очи – ако има някой, който е цар на този вид грим, то това неминуемо е София Лорен;

3) ленти за коса – като притежателка на прическа тип каре, актрисата си служи с най-разнообразни ленти, шапки, кърпи за глава и всякакви аксесоари за коса.

Това са пет от най-ярките модни икони на 60-те години, те продължават да са такива и сега със завръщането на винтидж модата от тогава. Надяваме се откриването на специфичните елементи от гардероба на Одри, Грейс, Бриджит, Анна и Софи да е да е разбудило Вашето вдъхновение за собствения стил!

Сирарпи Мирзоян

добави коментар

Анкета

Къде морето е идеално за почивка?

Реклама

Следвай ни в :