Spisanie.to

Ray Donovan (Рей Донован) на Showtime

Дните, в които обещаващи актьори изгряват със силни роли в запомнящи се сериали и после забравят за малкия екран, са отдавна зад гърба ни. Дори напротив – утвърдили се имена в киното биват изкушавани с телевизионни участия и причината е повече от очевидна – сериалите догониха кино продукциите по успех и хонорари.

„Рей Донован” (“Ray Donovan”) е нагледен пример за такъв сериал. Продукцията на Showtime със сценарист носителката на Еми – Ан Бидерман, комбинира заплетен сюжет с големи имена от киното. Тази стратегия им се отплаща с титлата „Най-гледан пилотен епизод в историята на Showtime”.

Драмата разказва за успешния и находчив Рей Донован, чиято работа е да се справя с кризите и оправя кашите в живота на богатите и известните. Този денонощен ангажимент той комбинира със семейния живот и отглеждането на две деца, с грижата за сигурността на двамата си братя и стремежа да запази баща си далеч от всичко това. Грозни тайни от миналото му постепенно излизат на повърхността и всички пътища водят към наскоро излезлия от затвора баща.

Невъзможно е да припознаете главните герои – лицеприятно американско семейство, сформирано от Лив Шрайбер, познато лице от редица касови продукции, включително „X-men Origins: Wolverine”, и Паула Малкълмсън, която от майката от „Игрите на глада” се превръща в майката на децата на „Рей Донован”. Черешката на тортата в звездния състав е Джон Войт, който преди ролята си на бащата на Рей, се е отбелязал с три Златни глобуса, един Оскар и жена мечта за дъщеря.

Главната сюжетна линия среща прилики с няколко уважавани телевизионни драми. Ежедневието на Рей е микс от гениалността на Оливия Поуп („Скандал”) и пошлостта на Луси Спилър („Скандално”). Сродството между заглавията на двата сериала представлява аналогия към същността на „Рей Донован”. Много черти в поведението на Рей, включително синтаксиса на името и „апартаментът в града”, са сякаш вдъхновени от Дон Дрейпър („Момчетата от Медисън Авеню”). За разлика от Дон, обаче, Рей защитава семейството от страшните си тайни, а не тайните – от семейството.

Принципът на развитие на действието е цикличност между динамично напрежение и статична ретроспекция. Идеалният вариант, в който вниманието на зрителя бива приковано с първата сцена, като в същото време в последствие му се предоставя спокойствието да асимилира ситуацията.

Жаждата на зрителя за мистерии, тъмни връзки и развръзки спира с новия американски сериал-драма на Showtime и въпреки, че продукцията е далеч от разтоварващо хоби, успява да си извоюва заслужен интерес още на първия епизод. В „Рей Донован” най-съкровените тайни на едни, биват прикривани с най-съкровените тайни на други, а някъде по средата зрителят приема и оправдава своите, защото най-накрая съзнава, че „адът е празен и всички демони са тук”, на Земята.

Симона Гъдева

добави коментар

Анкета

Как определяте мерките за справяне с Covid-19?
  • Добави свой отговор